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    AuteurTower 57
    Papiosaur
         
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    Papiosaur
      Posté : 17-05-2017 06:45

    " Because especially one nice guy didn't stop asking about the status of the MorphOS version of Tower57 during last weekend's Alternative Computer Meeting in Wolfsburg (which was great fun btw.), here it is:
    its status is exactly like the AmigaOS4 version, as is the current performance
    The test machine here is probably one of the slowest MorphOS machines around: an old PowerMac G4 667 MHz, Radeon 9000, 384 MB.
    As such its (current!) performance is pretty much identical to the sam440ep. And it also suffers from the same limits and needs to run the HiColor build to not run out of RAM
    Youtube

    Donations are welcome, as always
    http://www.goldencode.de (at the bottom)

    Source : https://www.facebook.com/daniel.mussener/videos/1878514178841687/?l=1571414356270348222 "

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    BeWorld
        
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    BeWorld
      Posté : 13-03-2018 14:05

    Tower57 est enfin disponible sur MORPHOS et autres AmigaOS NG !

    L'ai acheté en paypal pour 12€ environ


    https://t.co/If1GJZPC4m


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    Papiosaur
         
    5443

    Papiosaur
      Posté : 17-03-2018 09:09

    Bonjour à tous,

    il y aurait une version démo quelque part pour la mettre sur le storage avec un lien vers la page pour l'acheter ?

    Merci et bon week-end

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    BatteMan
        
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    BatteMan
      Posté : 17-03-2018 09:42

    Y'a pas de demo...
    Va falloir se contenter des vidéos YouTube.

    --
    /me adore ce jeu mais impossible de faire fonctionner la manette PlayStation avec... Rah !

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    BeWorld
        
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    BeWorld
      Posté : 20-03-2018 07:59

    Bon j'étais bloqué à un niveai et avec la dernière mise à jour, je peux continuer à jouer

    Ma manette PS4 marche toujours pas snifff.... oi qui voulait jouer avec mon gamin

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    BatteMan
      Posté : 20-03-2018 10:49

    La manette PS4 est fonctionnelle et reconnue sous Poseidon ? Avec un dongle dédié peut-être ?

    Sinon, c'est vrai que c'est dommage, et on n'est pas les seuls à ne pas pouvoir utiliser de joy... à voir si quelqu'un a réussi et si oui, comment. Daytona est un peu vague sur la méthode (qui est assez capillotractée qui plus est).

    --
    /me n'y a pas rejoué pour le moment...
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    BeWorld
      Posté : 20-03-2018 11:06

    Oui la PS4 direct en USB fonctionne très bien

    J'ai même une autre manette toute pourrite, une WingMan USB.. idem marche pas sous ce jeu snifff

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    BatteMan
        
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    BatteMan
      Posté : 20-03-2018 15:24

    Citation : BeWorld 
    Oui la PS4 direct en USB fonctionne très bien

    Bonne nouvelle ça, faudra que je teste (pas avec Tower 57 apparemment...

    --
    /me espère qu'on va trouver l'astuce pour la manette sous Tower 57 !

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    BeWorld
      Posté : 20-03-2018 18:47

    C'est pas la classe ca !! 105 FPS sur mon G5 2.7Ghz en mode fenetre.



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    Sergius
        
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    Sergius
      Posté : 23-03-2018 07:00

    Même si je ne suis pas spécialement fan du genre, juste pour supporter l'effort, je l'ai acheté.

    J'ai aussi compris grâce à notre cher Batteman et son excellentissime PodCast que le dev qui a fait le portage ne touche pas un seul rond sur les ventes du jeu. Je ferai donc aussi un don sur son Paypal dispo sur son site internet.

    C'est un véritable bonheur de voir des nouveaux jeux sortir sur nos plateformes.

    Amigalement
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    Henes
       
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    Henes
      Posté : 24-03-2018 10:35

    J'ai financé le projet il y a des années sur Kickstarter et, à moins que je sois encore plus aveugle que prévu, je n'ai vu nul part (ni dans mes emails, ni sur le site web), une quelconque méthode pour le télécharger...
    Comment avez-vous fait ?
    L'URL du message de l'auteur expliquant cela serait la bienvenue
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    Papiosaur
         
    5443

    Papiosaur
      Posté : 24-03-2018 10:48

    Idem pour moi...

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    BatteMan
        
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    BatteMan
      Posté : 24-03-2018 13:16

    Actu 72 sur Kickstarter (reçu par mail ici) :

    https://www.kickstarter.com/projects/514621648/tower-57/posts/2135370

    En gros, faut envoyer un mail pour avoir un code itch.io (donc créer un compte sur itch.io, ce qui ne fonctionnait pas avec OWB sur mon Mini, qui est en 3.9).

    Benitosub répond très vite, et en français dans le texte qui plus est.

    --
    /me espère que vous aurez votre clé rapidos !

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    BeWorld
        
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    BeWorld
      Posté : 24-03-2018 13:31

    moi de mon coté.. je l'ai acheté 12€.
    et j'avais fait un don de 5€ il y a 6 ou 12 mois, je sais plus.

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    Papiosaur
         
    5443

    Papiosaur
      Posté : 25-03-2018 20:44

    Salut,

    merci pour les infos

    Je viens de rajouter une bannière dédiée

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    BeWorld
        
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    BeWorld
      Posté : 31-03-2018 12:50

    Voila avec la dernière mise à jour , les joypads fonctionnent !!!!

    On peut jouer à deux !!! trop excellent

    release note : Update 6 :

    Update 6:

    - Removed another one of the game's design stupidities:
    you can now use ESC to trigger the pause menu, no matter if you are using
    joypad or not...

    - AROS: joypad support via lowlevel analog hack!
    Make sure you configure everything correctly in Trident and carefully
    read the following:
    AROS only supports complex dual-stick joypads by "abusing" the good old
    lowlevel.library, which originally only supports digital sticks with up
    to 7 buttons per device. To support complex joypads the lowlevel hack
    essentially uses TWO devices per joypad: the first handles analog stick
    #1 and the first 7 buttons, the second handles analog stick #2 and the
    remaining buttons.
    Therefore you must configure your joypad(s) to map to lowlevel port 0/1
    (respectively 2/3 for the 2nd player's joypad) inside Trident prefs.
    General-tab: Set the lowlevel ports to "Analogue Hack".
    Actions-tab:
    Clear the mapping, fill in defaults.
    Click on "Joystick". At the right a list of all buttons will appear.
    Make sure button 1-7 are mapped to port 0!
    Make sure button 8-12 are mapped to port 1 and other than that have the
    same settings as button 1-5 (button 8's settings should be equal to
    button 1's settings, with the exception of the target port).
    If you got all that right, it should work...

    - Addon, AOS4: there's now a controllers_aos4.ini in this folder here which
    allows you to map physical joypad buttons to those hard-wired in-game button
    IDs (which corespond to the xbox360 controller scheme).
    If your own gamepad works in general but suffers from issues like buttons at
    wrong positions / double-mapped buttons or inactive buttons, this will help.
    Just open up your input-prefs and an editor with controllers.ini and then
    add a new section [your joypad name] and enter the mappings.
    The list already contains a few and of course a default 1:1 scheme will be
    activated if your gamepad isn't listed.
    If you define new entries here, please mail your controller.ini to
    tower57@goldencode.de, so that I can extend the list and provide others
    with an update.
    For now the list contains entries for the following controllers:
    Xeox Pro
    Strike² SL-6535 (reports as "USB Joystick" )
    PS4 Controller (reports as "Wireless Controller" )
    8BitDo
    Logitech F710
    Thanks to Sinan Gürkan for providing info for those latter three.
    If there's no matching entry for your joypad inside the list, then
    the game will use a reasonable default mapping (which won't work always).
    Note that this mapping has nothing to do with the controls mapping
    *inside* the game's controls-menu!
    If you change the controllers.ini then you eventually also have to
    remap your buttons in the game's options menu!
    Note that this may be necessary after this update anyway!!

    - MOS: improved xbox360.class controller button mapping.

    - Addon, MOS: controllers_mos.ini
    Works more or less like the AOS4-ini from above, check the file for further
    information.

    - Addon, AROS: controllers_aros.ini
    Works more or less like the AOS4-ini from above, check the file for further
    information. Maybe not that useful on AROS since you have to map everything
    manually in Trident anyway, so you can as well get it just right there in
    the first place.

    - Addon, MOS: fullscreenname tooltype now working on MorphOS (check readme).
    Unfortunately MOS' screens prefs is for MUI only, in contrast to AOS4
    you cannot use your configured screens' names to lock / open it with std.
    system functions (@MOS-team: it's a really nice feature ).
    However, I manually extract that information from the MUI prefs now.

    - Addon: (at least my) AROS completely lacks custom named screen
    definitions. Therefore I extended the fullscreenname tooltype to also accept
    a mode-ID *hex* number as shown in the screen prefs.
    Put a 0x in front of the number!!!
    Works for all other platforms as well.

    - Fix: the mini-map was not drawn correctly...
    Cool that nobody noticed that so far...
    Reason was that it didn't consider the alpha premultiplication I added
    for all graphics to speed up blending calculations.
    Also optimized it some more while I was there. It's still an example
    of extraordinary inefficient code, but well, in this particular case:
    who cares.

    - Donors and testers credit lists extended.

    - Important note to all people using joypads: don't forget to switch your
    joypad to analog-mode!!




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    BatteMan
        
    521

    BatteMan
      Posté : 31-03-2018 23:50

    Euh, impossible ici de jouer au pad, que ce soit avec celui de la PS4 branché en USB ou via adaptateur USB pour manette PSX/PS2... J'ai bien mis le nom du pad branché dans le fichier .ini...

    Tu mets le nom de la manette entre crochet ? [Wireless Controller] ? Faut faire autre chose ?

    --
    /me capte pas...

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    BeWorld
        
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    BeWorld
      Posté : 01-04-2018 09:31

    BAh non Battle, j'ai bien mis [Wireless Controller]
    J'ai collé un reset aussi à l'USB dans poseidon

    contra contre seul le joystick (gacuhe) de la manette Ps4 marche.

    Ensuite j'ai lancé une nouvelle partie, et la j'ai pu activé les 2 joueurs.



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